Klient od para-klienta różni się tym, że ten pierwszy faktycznie skorzystał z usługi lub kupił towar a ten drugi tylko udaje i nigdy faktycznym klientem nie był. Opinie o produktach i usługach w sieci mają to do siebie, że podlegają prawom rynku. Dokładnie tak – można je kupować i sprzedawać. Smartney ofertę ma doprawdy zacną (Faraon24 poleca) stąd zdziwienie opiniami publikowanymi w sieci. Chcesz wiedzieć więcej – to czytaj dalej.
W pierwszej kolejności opinie z Google™:
G. posiada bardzo przyjazny system opinii. Posiadaczy konta G. (czyli prawie wszyscy użytkownicy chociażby smartfonów z Android) mogą wystawiać opinie, mogą lubić opinie innych lub oflagowywać je jako nieodpowiednie.
W przypadku Smartney wygląda to – od najwyższych:
Oznaczone są „3 miesiące”, scrollując (czyli przewijając stronę) dalej nie będzie wypełnionej luki między tymczasem a czasem obecnym. Oznacza to, że opinie były wystawiane mniej więcej w tym samym krótkim przedziale czasu. W marketingu nazywamy to „jednorazową akcją”.
Opiniodawczyni Paulina Suśniak jest specjalistką ds. wsparcia sprzedaży w Smartney sp. z o.o. (źródło linkedin.pl)- opinii takiej nie pominiemy jeśli nie znamy relacji. Nie często używa się słowa opiniodawczyni (odmiany żeńskie są nowością ale trzeba się do nich przyzwyczaić). Co ciekawe w tym słowie to to, że jego synonimem ma być słowo Weredyczka – czyli mówiąca prawdę bez względu na konsekwencje. Ale… ale ale… aby dowiedzieć się, że opinia pochodzi od pracownika (pracowniczkę) opiniowanej firmy i to odpowiedzialnego (odpowiedzialnej) za sprzedaż należało by każdego sprawdzać. To bez sensu. Osoby piszące opinie dla własnych firm powinny podpisywać, że robią to w ramach swoich obowiązków służbowych.
Jednorazowa akcja – tak to wygląda
User Olga – (user czyli użytkownik) – ma na koncie 3 opinie. Jedna dla Smartney, druga dla Uroczyska Siedmiu Stawów, trzecia dla ACAI (dietetyk/psycholog). Wszystkie opinie wychwalające. Brak szczegółów tylko ogólne zachwalanie. Ogólność – to klucz do wyznaczania czy opinia jest wyssana z palca czy jednak opiniodawca (-czyni) skorzystał z usługi lub kupił towar. Jeśli opinia jest ogólna i wygląda jak przekaz reklamowy to naprawdę takim przekazem jest. Popatrzmy dalej.
User Paweł – 2 opinie na koncie choć G. pokazuje, że ma 1. Druga dotyczy Biedronki. Dla Smartney user wskazuje, że to rewolucja w finansowaniu klientów indywidualnych. Finansowanie ma być szybkie i bez dokumentów. Samo używanie słowa finansowanie jest tak naprawdę bardzo błędne i na pewnym poziomie społecznie szkodliwe. Jak to szkodliwe używanie słowa finansowanie? Tak to. Finansowanie to co innego niż kredytowanie. Finansowanie charakteryzuje się pokrywaniem kosztów, dotowaniem, opłacaniem czegoś. W Smartney i w każdej innej firmie pożyczkowej, banku i SKOK-u aby finansowanie doszło do skutku musi być poprzedzone kredytem. Używanie określenia finansowanie może podświadomi wzbudzać poczucie niskiej odpowiedzialności za koszty długu – w końcu ktoś nas finansuje.
User Damian – parę opinii na koncie, G pokazuje 2, pozostałe 2 są bez opisu tekstowego – nie są zliczane. Treść opinii mocno lakoniczna. Wygląda na przekaz reklamowy. Ma być szybko i bez problemu – to czytam o każdej usłudze świadczonej online. Raty są niższe niż się Damian spodziewał – Smartney na stronie głównej posiada kalkulator, który pokazuje akurat najniższy możliwy wariant ceny. Składając wniosek można spodziewać się wysokości rat pokazanej w kalkulatorze – rata niższa nie będzie, może być wyższa. User podaje też długi okres kredytowania lecz nie podaje dokładnie ile… jest to maksymalnie 60 miesięcy. Faktycznie długo ale można było o tym po prostu napisać.
Opinii od para-klientów jest więcej, to tylko kilka przykładów userów piszących je. Wiarygodne – nie bardzo. Przydatne – wcale. Mam się bać – raczej nie. Smartney to nowa firma pożyczkowa. Nie zdążyła wyrobić sobie jeszcze prawdziwej renomy. Okres kredytowania jest tak długi a oprocentowanie RRSO tak niskie, że opinie od faktycznych klientów jeszcze dłuuuugo nie będą się pojawiać. Działania marketingowe wykonują wszyscy konkurenci, to nie przytyk – to opis.
Smartney w Faraon24
Posiada najwyższą rangę A++ (dowiedz się więcej o rangach) i numer w F24 R9908. Znajduje się w naszej wyszukiwarce jako pożyczkodawca zweryfikowany. Z oferty skorzystało już bardzo wielu klientów a przyznawalność notujemy na poziomie ≈65%. Porównywaliśmy Smartney z innymi firmami. Zobacz:
Smartney – prospekt informacyjny – szczegóły oferty, podstawowa strona pożyczkodawcy
Porównanie Smartney z Wonga – RRSO na podobnie niskim poziomie
Porównanie Smartney z Intratka – porównanie z inną nową pożyczką ale tu cenowa rozbieżność jest bardzo duża – na korzyść Smartney
Podsumowanie
Zdobycie statusu BEST OF THE BEST wymaga czasu. Smartney jeszcze go nie miało. Działa na rynku zbyt krótko aby prawdziwi klienci mogli wychwalać ją w każdym możliwym miejscu. Banki działające od dziesięcioleci z klientami od kilku i kilkunastu lat też nie mają wiele opinii od prawdziwych klientów. User zadowolony nieczęsto dzieli się swoimi odczuciami – po prostu cieszy się produktem i usługą. To niezadowolenie determinuje większość pojawiających się w sieci opinii. Taki charakter powstawania renomy wymusza na wszystkich chcących zdobywać rynek do działań marketingowych.
Pracowałem w bankach jak i w parabankach.
Zajmowałem się zdobywaniem nowych klientów, utrzymywaniem obecnych.
Potem też zajmowałem się windykacją.
Znam te sposoby działania i wykorzystuje to w Faraon24.