Ocenianie składników kosztów pożyczki internetowej przez nowych klientów jeśli jest aprioryczne może być mylne. Faraon24 edukuje.

Nowy klient z natury rzeczy nie ma wystarczającego doświadczenia w procedurach finansowych co determinuje aprioryczną metodę oceny ile kosztuje dana metoda finansowania bez zaświadczeń. Nowi klienci przeważnie pierwszy raz spotykają się ze składnikami kosztowymi i oceniają je często bardzo niewłaściwie.

Aprioryczne ocenianie składników kosztowych jest tym co podpowiada rozum nie wsparty doświadczeniem i właśnie takie podejście nowego klienta jest najczęściej spotykane. Ten sposób myślenia oparty na suchej teorii brany jest pod uwagę przez operatorów pożyczek internetowych. Jest to bardzo istotny element dla klienta, mocny sygnał aby nawet w sytuacji bardzo szerokiej wiedzy o charakterze zbliżonym do rzeczowej materii, zwrócić mocną uwagę również na elementy pozornie proste bo tam może chować się najwięcej kruczków. Jeśli finansowanie ma zostać przeprowadzone bez zaświadczeń (o dochodach, PIT, ZUS, US) to implikuje to dodatkową silniejszą determinację apriorycznego podejścia a to właśnie doświadczenie Faraon24 najlepiej obrazuje to na co tak naprawdę trzeba zwrócić uwagę i gdzie szukać dobrego operatora.

Marki pożyczek internetowych

Patrzenie na suche liczby to za mało. To co jest istotne to każdy osobny regulamin danej marki. Duża część firm pożyczkowych jest operatorem dwóch lub więcej marek.

Marki internetowe
Firma matkaOddział w PolsceMarka
Kreditech Holding SSL GmbH
Kreditech.com
Kredito24 Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 00-021 przy ul. Chmielnej 19Kredito24.pl
Pandamoney.pl
Zaimo.pl

Tabela ilustruje wewnętrzne powiązania między markami internetowymi prowadzące do jednej firmy matki.

Kredito24 Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
KRS: 0000429058
NIP: 5252534005
REGON: 14620918400000
Data wpisu do Rejestru Przedsiębiorców: 2012-08-07
eMail: INFO@KREDITO24.PL
Zarząd: Sebastian Diemer, Alexander Graubner Müller
Sebastian Diemer:
http://de.linkedin.com/in/sebastiandiemer
https://twitter.com/DiemerSebastian
Sebastian Diemer

Alexander Graubner Müller:
http://de.linkedin.com/in/graubner/en
Alexander Graubner Müller

Panowie Diemer i Müller doskonale opanowali sztukę opanowywania rynku różnymi markami internetowymi, które dla przeciętnego klienta będą zupełnie różnymi firmami. Stworzenie pod skrzydłami Kredito24 marek PandaMoney oraz Zaimo było strzałem w dziesiątkę. Podobne techniki znane są już od lat chociażby w przemyśle spożywczym gdzie jedna firma na tej samej taśmie produkcyjnej produkuje towar z wyższej półki, ten droższy, oraz równolegle w inne opakowania pakuje dokładnie ten sam towar w nieco zmienionej strukturze wizualnej, ale już po cenie niższej. W ten sposób klient z mniej i bardziej zasobnym portfelem zostaje obsłużony dokładnie przez tą samą firmę a takie benefity to marzenie niejednego biznesmena.

Ta edukacja jest konieczna, zwróć uwagę na oznaczenia w prospektach informacyjnych Faraon24. W osobnej rubryce jest podane oprocentowanie nominalne a w innej rzeczywiste roczne oprocentowanie. Różnica, najprościej ujmując, jest taka, że nominalne jest jedną ze składowych a roczne rzeczywiste czyli RRSO to suma wszystkich składowych jest to więc wskaźnik najlepiej egzemplifikujący, czyli wyjaśniający na przykładzie, cenę pożyczki.

Zestawienie składników kosztów

Jak w praktyce odbywa się popełnianie błędu niewłaściwego zestawienia składników kosztów? Główną metodą przyciągnięcia klienta jest wojna na oprocentowanie. Im niższe oprocentowanie tym całkowity koszt jest niższy. To prawda ale poza oprocentowaniem występują jeszcze inne składniki, marża, prowizja, etc. których wysokość jest tak dobierana aby klienci przyciągnięci znacznie niższym oprocentowaniem niż u konkurencji skorzystali tylko z pozornie tańszej oferty a tak naprawdę dostają coś całkowicie standardowego, porównywalnego z konkurencją. Problem pojawia się kiedy biedniejszy klient podpisze niekorzystną umowę skuszony oprocentowaniem połączonym z ofertą na dowód przy czym prawdziwy koszt będzie znacznie wyższy niż przeciętnie w oddziałach konkurencji.

Skutki niewłaściwej oceny odczuwają nie tylko nowi klienci, którzy dopiero pierwszy raz korzystają ze skomplikowanych produktów finansowych, którym trudności sprawiają skomplikowane umowy pisane przez profesjonalnych prawników. Te skutki negatywne skutki również odczuwają już doświadczeni klienci, którzy może i rozumieją na czym polega składanie czynników w jedną cenę ale tak czy inaczej ulegną w dużej części magii niskiego oprocentowania. Dla ilustracji można przedstawić przykład jednej z firm, która proponuje oprocentowanie 9proc. przy czym równolegle obowiązuje bezzwrotna opłata za rozpatrzenie wniosku w kwocie 390 złotych co jest stałym elementem niepodlegającym żadnym negocjacjom.

Twoje opinie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *